Spalio 12 dieną Vilniaus Energetikos Muziejuje gyvą pasirodymą surengs eksperimentinės muzikos legenda iš Japonijos Masami Akita, plačiau žinomas kaip Merzbow. Ant scenos jis lips kartu su Balázs Pándi – būgnininku iš Vengrijos, kuris yra plačiai žinomas free-jazz, avangardo ir experimental projektų dalyvis, bei iniciatorius.
Pažintį su muzika Merzbow pradėjo 1972 metais, grodamas Jimi Hendrix, Cream ir pan. atlikėjų įtakotus garsus su mokyklos draugais. Tačiau netrukus jie persiorientavo į improvizuotos muzikos kryptį, kurią Masami Akita apibūdino kaip „ilgi jam-session, panašūs į tokių grupių kaip Ash Ra Tempel ar Can“.
Vėliau M. Akita įstojo į Tamagawa Universitetą, kur studijavo vaizduojamojo meno studijas, kuriose didžiausią dėmesį skyrė tapybai ir meno istorijai. Studijose jis pradėjo domėtis tokiomis meno kryptimis, kaip dada ir siurrealizmas, sužinojo apie Kurtą Schwittersą ir jo Merz meno kryptį, kurioje meno kūrinys gaminamas iš įvairių šiukšlių. To pačio Schwitterso kūrinys Merzbau vėliau tapo įkvėpimu Masami Akita pseudonimui Merzbow.
Per 400 – tiek įvairiausio skambesio leidinių yra šio legendinio garso menininko įspūdingoje diskografijoje. 1979 metais kartu su bičiuliu Kiyoshi Mizutani jis pradėjo tai, ką Masami Akita apibūdina tokiais žodžiais: „Visą savo praeities muzikos karjerą ir jos pasiekimus aš išmečiau į šiukšlyną. Man nebebuvo reikalingos sąvokos karjera ar įgūdžiai. Aš nustojau groti muziką, pradėjau ieškoti alternatyvos.“
Aštuoniasdešimtaisiais Merzbow kuriami garsai buvo tai, ką šiuo metu melomanai žino kaip industrial muzika. M. Akita laikomas vienu iš jos pionierių ir gretinamas šalia tokių šio žanro legendų kaip Coil, Boyd Rice, Cabaret Voltaire ir Throbbing Gristle. Taipogi, devintame dešimtmetyje, jis tapo įkvėpimo šaltiniu daugeliui indie atlikėjų, išleisdamas keletą svarbių ambient bei musique concrete įrašų.
Įvairūs muzikologai teigia, kad jis padėjo užgimti, taip vadinamam, intelektualios šokių muzikos (IDM) žanrui, prieš iškylant tokiems šios muzikos flagmanams, kaip Aphex Twin ar Vilniuje neseniai viešėjusiems Autechre.
Be to, kad yra produktyvus ir novatoriškas muzikantas, M. Akita yra kelių Japoniškos spaudos žurnalų rašytojas bei redaktorius, taipogi parašęs keletą savo autorinių knygų. Jose japonas kalba apie muziką, šiuolaikinį meną ir požiūrį į kultūrą. Jo vienas garsiausių darbų yra apie japonišką BDSM estetiką. Kitos meno formos, kurias Merzbow vysto yra tapyba, fotografija, kino kūrimas bei šiuolaikinis japoniškas Butoh šokis, kuriuo jis susižavėjo dar paauglystėje.
Nuo pat 2000-ųjų pradžios jis buvo įkvėptas gyvūnų teisių ir aplinkosaugos, ko padarinyje pradėjo kultivuoti veganišką ir, taip vadinamą, straight-edge gyvenimo būdą. Pastaruoju metu juo vadovaujasi tokie rock muzikos nukvakeliai, kaip James Hetfield iš Metallica ar Aaron North iš Nine Inch Nails.
Nuo 1999 metų, beveik dešimtmetį, Merzbow naudojo tik Macintosh kompiuterius savo pasirodymuose, ko padarinyje, susilaukdavo gana aršios kritikos iš gyvo garso mėgėjų, besilankančių jo koncertuose. Tačiau pastaruoju metu koncertai yra gyvo garso tiesiogine to žodžio prasme, mat Masami Akita naudoja savo rankomis susikurtus instrumentus ir krūvą su savimi atsigabenamos analoginės technikos.
Taipogi nuo 2009-tų metų jo scenos partneriu tapo įvairiausių projektų – nuo free jazz iki experimental muzikos ir avangardo – dalyvis bei iniciatorius, būgnininkas Balázs Pándi iš Vengrijos. Jis per savo karjerą gyvai grojo kartu su tokiais ikoniniais atlikėjais bei projektais kaip Venetian Snares, The Kilimajaro Darkjazz Ensemble, Aaronas North“, Mats Gustafsson ir kt.
Bilietus į išskirtinį gyvos eksperimentinės muzikos spektaklį, kuris vyks spalio 12 dieną Vilniaus Energetikos Muziejuje, galima įsigyti čia.