Spalio 12 dieną Vilniaus Energetikos ir Technikos Muziejuje gyvą pasirodymą surengs noise muzikos karaliumi tituluojamas Merzbow iš Japonijos. Ant scenos jis kops kartu su būgnininku iš Vengrijos Balázs Pándi, kuris yra plačiai žinomas free-jazz, metalo, avangardo ir experimental projektų dalyvis, bei iniciatorius.
Girnų giesmės – tai Lietuviškos industrial muzikos scenos flagmanas, kuris savo magija įžiebs vakarą. Jau virš 20 metų gyvuojantis solo projektas, kurio gyvybinius syvus laiko Laurynas Jukonis, pelnytai laikomas industrial muzikos Lietuvoje pradininku ir pionieriumi.
Muzikinį kelią pradėjęs nuo sunkiosios metalo muzikos, L.Jukonis palaipsniui pradėjo domėtis alternatyviais muzikos garsais, kūrybos metodais ir savirealizacija. Galop, pasaulį 1996 metais išvydo Girnų giesmės debiutinis darbas Kerai. Iš viso šis projektas savo sąskaitoje turi 10 išleistų studijinių įrašų, bei per pastaruosius 8 metus skaitmeniniu formatu leistas 12-kos dalių Sėjas.
„Ko gero bus iš serijos, kai pagrindinį vakaro pasirodymą nustelbs apšildantysis“, – taip išsireiškė audio menininkas Audrius Šimkūnas (plačiau žinomas kaip avangardinės muzikos grupės Sala vedlys) apie būsimą Girnų giesmės pasirodymą, prieš Merzbow ir Balázs Pándi gyvą triukšmo koncertą.
Masami Akita (Merzbow tikrasis vardas) muzikinė legenda prasideda dar 70 dešimtmečio pabaigoje. Kartu su bičiuliu Kiyoshi Mizutani jie pradėjo kurti tai, ką nūdienos melomanai žino kaip industrial muzika ir yra gretinami šalia tokių šios muzikos pionierių, kaip Coil, Boyd Rice, Cabaret Voltaire ar Throbbing Gristle.
Be to, įvairūs muzikologai teigia, kad Merzbow padėjo užgimti, taip vadinamam, intelektualios šokių muzikos (IDM) žanrui, prieš iškylant tokiems šios muzikos vardams, kaip Aphex Twin ar, Vilniuje neperesniausiai viešėjusiems, Autechre.
Per 400 – tiek įvairiausio skambesio leidinių yra šio garso menininko įspūdingoje diskografijoje. Iš jų, net 60 albumų jis įrašė kartu su tokiais veikėjais kaip Sun Ra, Genesis P-Orridge, Z‘EV, Boris, Xiu Xiu ar, su Vilniuje neseniai viešėjusiu, industrial atlikėju, Nordvargr.
Iki 2009 metų, gerą dešimtmetį, Masami Akita savo koncertuose pasirodydavo tik su nešiojamu kompiuteriu, nes kaip jis pats sako „tuo metu tai buvo pažangiausias dalykas“. Tačiau tai nuvildavo nemenką dalį jo (tame tarpe ir 2004 metais Vilniuje, ŠMC koncerte dalyvavusių) gerbėjų. Tačiau pastaruoju metu situacija pakito iš esmės – M.Akita savo pasirodymuose naudoja daugybę analoginės įrangos, įvairių naujausių efektų pedalų, bei savo rankomis susikurtus instrumentus.
„Aš negrįžau prie to ką dariau, nors įranga ir yra analoginė. Dabar yra dabar ir tai yra visiškai skirtinga nuo to ką dariau su analogais seniau,“ – taip apie savo dabartinius pasirodymus kalba Merzbow.
„Šį kartą koncertas Vilniuje bus visiškai kitoks – daug analoginės įrangos, bei Balázsas taip pat pasirodys su manimi. Tad žiūrovų laukia visiškai kita patirtis lyginant su tuo kas buvo prieš 13 metų.“
Merzbow ir Balázs Pándi buvo reiklūs tik dviems dalykams: maistui ir garso aparatūrai. Maistas turi būti griežtai veganiškas, be to jie nori paragauti Lietuviškos veganiškos duonos. Gi garso aparatūra turi atlaikyti kiek įmanoma sunkesnio ir galingesnio garso galią.
Bilietų dar yra.