Šiandien Evaldas Azbukauskas – dub techno ir ambient muzikos kūrėjas iš Mažeikių – pristatė ketvirtą projekto Girių Dvasios albumą Namo.
Man beveik visi dub techno albumai skamba vienodai (kaip Basic Channel variacijos), todėl ir vertinimo skalė tokių albumų svyruoja tarp dviejų rodiklių: gerai arba blogai. Girių Dvasios dar niekad nepatekdavo į pastarąją.
Pats Evaldas prisistato taip:
O aš (albumo pasirodymo proga) klausiu Evaldo, kodėl ir kaip jis daro tai, ką daro?
Sveikas, šiandien pasirodė ketvirtas Girių Dvasių albumas. Kaip jauties?
Išleidau ne vieną albumą, bet kažkodėl leidžiant šitą buvo visai kitokie jausmai. Kūryba niekad nebuvo kažkoks sunkus darbas, kūriniai susikuria spontaniškai, bet šitas leidinys buvo atidėliojamas kurį laiką ir dabar jaučiuos tarsi būtų baigtas kažkoks didelis darbas.
Kiek žinau, jis bus platinamas tik skaitmeniniu pavidalu. Tačiau du albumai (Metai [2010] ir Visa [2012]) pasirodė ir CDr pavidalu. Kokiais kriterijais vadovaujies nuspręsdamas ar verta leisti muziką fiziniu formatu, ar ne?
Tiesiog esu šiek tiek nusivylęs pardavimų skaičiais. Ateity dar tikrai bus kompaktų, bet labai nedideliais tiražais, tiem kelėtai žmonių, kuriem vis dar jų reikia. Veikla susijusi su muzika yra mano vienintelis pajamų šaltinis, todėl kartais tenka prisitaikyti prie situacijos ir stengtis elgtis išmintingai. Negali vadovautis vien principais.
Kodėl visus albumus ir gabalus vadini lietuviškai?
Nes lietuviškumas yra vienas iš Girių Dvasių elementų. Kiti elementai yra gamta ir mistika.
Kas tau geriau: Deadbeat, DeepChord, Quantec ar Basic Channel?
Negaliu pasirinkt vieno, visi yra savaip įdomūs, jų technikos ir stiliai skiriasi. Kiekvieną iš jų įdomu paklausyt.
Beje, kaip tau dar tais gūdžiais 2010-ais pavyko prikalbinti Quantec įrašyti GD remiksą?
Nebuvo jie tokie gūdūs. Tai galėjo būt ir 2009, tiksliai nepamenu, bet visas muzikinis veiksmas tada dar buvo myspace tinkle. Ir ten Quantec pasiskelbė, kad padarys remiksą bet kam. Tai aš ir pasinaudojau galimybę. Naujame albume irgi yra jo remiksas.
Ar abu remiksus gavai nemokamai?
Taip, Quantecas yra labai draugiškas. Tik nevisada jį gali pagaut.
Ar nemanai, kad visi (arba daugelis) dub albumų yra panašūs? Pvz. ar iš klausos atskirtum Deadbeat albumą Wild Life Documentaries [2002] nuo Something Borrowed, Something Blue [2004]?
Be abejo jie yra panašūs, nes tai tas pats žanras. Taip pat kaip ir tarkim visos bliuzo dainos turi nemažai panašumų. Skirtumai atsiranda visokiose subtilybėse, kas ir yra įdomu. Stilius gana apibrėžtas, bet tai ir suteikia progą atsiskleist kūrybingumui. Kartais, kai galimybės neribotos, nebežinai į kurią pusę eit. Pvz. 9 dešimtmetis yra įdomiausias elektroninės muzikos laikotarpis, bet tuo laikotarpiu technologinės galimybės buvo ribotos. Gal čia per daug išsiplėčiau. Tuos Deadbeat albumus man reikėtų perklausyt, kad galėčiau konkrečiau atsakyt į tavo klausimą.
Kuris efektas dubui svarbesnis: reverb ar delay?
Dub nebūtų dub be vieno arba kito.
Ar, tavo manymu, yra ryšys tarp dub/chill muzikos ir psy-trance (šios dvis scenos dažnai draugauja įvairiuose festivaliuose)?
Manau, kad dub muzika labai tinka psy trance renginių chillout zonose. Bet nemanau, kad tai iš esmės giminingi stiliai. Tačiau niekas nedraudžia eksperimentuot ir jungti įvairius stilius į vieną.
O dub ir reggae?
Vėl gi, vieno nebūtų be kito, todėl negaliu pasirinkt.
Kokios tavo drąsiausios svajonės susijusios su GD kūryba?
Solinis vinilinis leidinys, grojimai užsienyje. Nežinau ar čia labai drąsu, bet tokie būtų sekantys tikslai. Neturiu kažkokių labai konkrečių svajonių, tiesiog plaukiu pasroviui arba bandau tekėt kaip upė ir tiek.
Tavo trys mėgstamiausi 2013 metų albumai.
Turiu tik vieną: ASC Time Heals All. Trijų negaliu pateikt, nes gal nesu toks, kuris seka visus leidinius ir labai sunku tris parinkt.
Ai, dar vieną turiu. Purl & Deflektion Rest in You.
Paklausk savęs apie kažką tau aktualaus, ko aš nepaklausiau.
Kodėl naujas albumas vadinasi Namo?
Ir koks atsakymas?
Nes visi mūsų keliai visada veda namo.