Demdike Stare – vienas įdomiausių nūdienos elektronikos duetų. Jų klampus dark ambient/industrial/minimal dub mišinys nukelia klausytoją į tamsias sąmones kerteles bei istorijos užkaborius. Tai – keista kelionė per sodrias gelmes, belydint minimalistinėm ritmų pulsacijom ar keistiem field recordings. Apie viską ir dar daugiau kalba – projekto viena antroji Miles Whittaker. Ir nepraleiskite jų Supynėse.
Kokias emocijas stengiatės perteikti savo muzika? Ji – tamsi, bet juk yra ir šviesių momentų?
Yra ir to, ir to, bet pagrinde mes tiesiog per garsą stengiamės perteikti skirtingas nuotaikas ir atmosferas. Nesistengiame būti šviesūs ar tamsūs, tiesiog kuriame atitinkamas nuotaikas.
Kaip Lankasterio (miesto, iš kurio kilusi grupė) aplinka ir istorija įtakoja jūsų nuotaikas ir muzikinę koncepciją?
Labai stipriai. Tą įrodo mūsų dabartinis bei mano ankstesnio projekto Pendle Coven pavadinimai. Labai daug įkvėpimo semiamės iš mus supančios kultūrinės erdvės, iš kurios esame kilę, nes toje aplinkoje užaugom ir mums tai svarbu.
Albumus leidžiate savotiškais tomais (pvz. Elemental ar Tryptych serijos). Kokia viso to idėja? Ar taip norite tarsi įprasminti tam tikrus savo muzikinius periodus? Ar planuojate šią tendenciją išlaikyti ateityje.
Tai labiau susiję su mūsų projekto evoliucija. Pati muzika, jos koncepcija tarsi diktuoja būdą, nurodo kelią, kuriuo reikia eiti klausant įrašu ir šioje vietoje muzikinis formatas pasirodė itin svarbus. The Elemental buvo pirmas struktūriškai išdirbtas mūsų relyzas, kurio formato idėja kilo dar prieš sukuriant muziką, taigi mes taip pat iš dalies prisidedame formuojant kiekvieną leidinio, muzikos, įpakavimo, įdėjų aspektą.
Jūsų muzikoje – gausybė įvairiausių garsų (pradedant keistais field recordings, archainiais garsais baigiant moderniais minimal ar dub semplais). Iš kur imate šiuos garsus? Kaip kuriate kompozicijas? Kaip vyksta jūsų kūrybinis procesas? Kaip idėjas paverčiate garsais?
Vėlgi, tai yra susiję su mūsų kuriama nuotaika bei įkvėpimo šaltiniais. Kryptis, iš dalies, mums nurodo įrašai, kuriuos klausome ir į kuriuos gilinamės ir visas mūsų muzikos hibridiškumas kyla iš kai kurių šių įrašų. Tarkim, koks nors italų kompozitorius eksperimentuoja su elektronika ir pianinu. Mes, iš esmės, darome tą patį. Mes deriname musique concrete su ritmo mašinų ar sintezatorių skambesiu, techno įtakos atsispindi ambient kūriniuose ir panašiai. Neturime užsibrėžtų muzikinių planų, tiesiog stengiamės perteikti mus apimančias nuotaikas. Semplai gali rastis iš draugų, grojančių instrumentais, įrašų, darytų lėktuve ar traukinyje, kai kurių Elemental kūrinių perkusinės linijos yra įrašytos naudojant mūsų sulaužytą pianiną. Mes įrašėme visą pianino laužymo procedūrą ir tai suteikė mums galimybę eksperimentuoti su daug perkusijos garsų, kurių kitu būdu nebūtume išgavę.
Pastaruoju metu muzikinis pasaulis (neišskiriant ir techno scenos) išgyvena darwave/industrial/experimental žanrų bei įtakų atgimimą. Kodėl tai vyksta? Ar jaučiatės viso to dalimi?
Mes nepriskiriame savęs prie jokio judėjimo, bet manau, jog kai kurie žmonės suformuoja tam tikrus ryšius su kitais stiliais, kurie prasiskverbia ir į techno muziką. Tai – evoliucijos forma. Juk tiek daug dalykų gali padaryti su ribotu kiekiu sintezatoriaus tembrų bei rimto mašina, ir visada vyksta judėjimas pirmyn, ne atgal. Nors yra taisyklė, kad norint judėti pirmyn, reikia atsisukti atgal. Taigi, novatoriškai skambančios senos muzikos klausymas padeda išlaikyti platų požiūrį kuriant muziką. Muzika yra cikliška, ji tam tikra prasme turi polinkį grįžti prie savo šaknų, nepaisant vyraujančių madų ar kitų klaidinančių įtakų.
Kokie jūsų planai? Gal nusimato kokių įdomių kolaboracijų?
Už keleto mėnesių turėtų pasirodyti nauji relyzai, kuriuos išgirdę galėsite įvertinti, kaip mūsų muzika evoliucionavo. Mes eksperimentuojame su naujomis kryptimis ir žiūrėsime, kas iš to gausis. Kolaboracijų taip pat nusimato, bet tik koncertinių. Planuojame kelis įdomius išskirtinius pasirodymus 2012 pabaigoje.
Kokios pagrindinės jūsų įtakos?
Klausoma muzika bei tyrinėjimai.
Pastebėjau, kad Elemental gerokai tamsesnis albumas nei, tarkim, Voices of Dust. Kokios krypties žadate laikytis ateityje?
Nežinau, mes nelinkę užsibrėžti tikslų ar planuoti. Iš pradžių Demdike Stare muziką kūrėme sau, mes neketinome jos leisti, kūrėme ją sau ir patys jos klausėme, nes tokių garsų negalėjome rasti niekur kitur, išskyrus keletą senų įrašų.
Jūsų Elemental 4XLP yra papuošti skirtingais violetinės spalvos tonais. Ką jums šios spalvos reiškia ir ką jos perteikia? Kodėl pasirinkote tokią, su gėlėmis susijusią simboliką?
Tonai yra skirtingų spalvų, ne tik purpuriniai. Tai – raudoni, oranžiniai, violetiniai ir mėlyni atspalviai. Jie yra akivaizdžiai susieti su atitinkamomis gėlėmis (violetinė – viola, raudona – rožė ir t.t). Dėl tam tikrų mūsų slaptų priežasčių, tai taip pat turi sąsajų su moterų vardais bei tam tikromis geografinėm vietovėmis.
Pastaraisiais metais stebėjom witch house scenos sprogimą. Vienas Pitchfork žurnalistas teigė, kad jums šis apibūdinamas tinka labiau nei bet kokiai oficialiai šiai scenai priskiriamai grupei. Ką apie tai manai ir ar jaučiatės susiję su šiuo judėjimu?
Visiškai ne. Išvis nelabai žinom, ką ši sąvoka reiškia. Manau, šis terminas bus greitai pamirštas.
Ką jums reiškia su okultizmu susijusi jūsų muzikinės koncepcijos dalis? Ar tai bandymai perteikei tam tikro laikmečiu atmosferą, ar tam tikras sąmonės būsenas? Kaip žiūrite į šiuos reiškinius?
Apart inspiracijos muzikai ir noro atskleisti, kad žmogaus vaizduotė yra gerokai keistenė nei atrodo iš pirmo žvilgsnio, asmeniškai šitie dalykai man neturi itin didelės reikšmės. Tai nėra tai, kuo mes gyvename, bet tai puikiai tinka stiprios nuotaikos ir muzikos garsų kūrimui. Daug muzikos kyla iš žmogiškumo, vudu, paslaptingo meno aspektų, taigi mažai pažįstamos, slaptos žmogaus vidaus, sąmonės pusės muzikos dėka tampa geriau suvokiamos racionalaus proto.
Kaip jūsų šalutiniai projektai susiję su pagrindine grupe?
Jie susiję daugiausia techniškai. Demdike Stare turi labai specifinį identitetą, tad taip mes ir dirbame.
Ar jaučiatės modernūs? Koks yra naujo ir seno balansas jūsų garse ir muzikinėje koncepcijoje?
Manau, jog esame pernelyg subjektyvūs, kad atsakytume į šį klausymą. Techniškai naudojame naujas ir senas priemones muzikai kurti: senus semplerius, naują programinę įrangą, senus sintezatorius, modernius efektus. Daugiau kažko pasakyti nelabai galiu.
Kokia geriausia aplinka jūsų muzikai klausyti?
Tamsi ir intravertiška.
Ko galime tikėtis iš jūsų pasirodymo?
Intravertiškos ir subtilios patirties, kažko, kas įsimins labiau nei eilinis vakarėlis.