Uwe_Zahn_-_Arovane

Šiandien, po 9 metų pertraukos, pasirodė naujas, penktas studijinis, Arovane albumas Ve Palor. Man tai viena geriausių šiemet išleistų plokštelių, o vokietis Uwe Zahn – vienas iš jaunystės dievukų. Labai džiaugiuosi, kad jis rado laiko atsakyti į mano klausimus.

Visų pirma, kodėl sugalvojai sugrįžt? Visų antra, kodėl taip ilgai užtrukai?
Sprendimu sugrįžti į muzikos rinką man tapo motyvacija prodiusuoti muziką. Pastaraisiais metais koncentravausi ties kitais gyvenimo aspektais, tačiau niekad nenustojau kurti muzikos. Pardaviau dalį studijinės įrangos, tačiau dabar jaučiu, kad yra tobulas laikas atstatyti studiją ir išleisti Ve Palor.
Per paskutinius 10 metų muzikos industrija visiškai pasikeitė. Kompiuterinės kompanijos dominuoja parsisiuntimų rinkoje, leiblai užsidarę, platintojai patyrė krachą. Muzikui nebereikalingi nei platinimo partneriai, nei leiblas leidžiantis produkciją. Tiesiog įkraunama į bandcamp ar soundcloud. Stebėjau šį procesą iš tolo ir nusprendžiau pristabdyti. Manau, tai buvo geras sprendimas.

Kodėl pasirinkai amerikietišką leiblą (n5MD) albumui išleisti?
2000-aisiais savo gabalu Levd/A:ctrel prisidėjau prie pirmojo jų leidinio MD1. Metams bėgant City Centre Offices ir DIN užsidarė, tad ieškojau Arovane naujų namų. n5MD puikiai tinka mano muzikai, o darbas su Maiku (red. Mike Cadoo – n5DM leiblo galva, buvęs žiauriai gero idm projekto Gridlock narys, projektų Bitcrush ir Dryft autorius) yra konstruktyvus ir įkvėpiantis. n5MD turi gerą atlikėjų sąrašą ir tobulai išvystytą distribucijos tinklą.

Ar gabalų pavadinimai Ve Palor albume ką nors reiškia? Jie atrodo lyg kornų kalba (kaip Aphex Twin albumuose) arba tiesiog cat typing.
Ne, tai nėra cat typing. Man patinka žaisti žodžiais. Taip pat patinka žaisti garsais. Kaskart, man dirbant su tam tikru garsu, preset’u ar semplu, jį užvadinu. Pavyzdžiui gabalas deev. Žaidžiau keisdamas boso garsą su Nord Lead 2Clavia/Nord Keyboards ir Emu E4XT Ultra synthpadu. Jis skamba labai giliai (deep), tad pavadinau jį paprasčiausiai deev. Turiu didžiulę garsų biblioteką, todėl labai naudinga garsus ir preset’us tinkamai užvadinti užuot palikti skaičius, kurie yra pernelyg abstraktūs. Visi garsai/failai turi unikalų ženklą. Manau, kad tai yra geriausias būdas dirbti su jais.

Uwe_Zahn
Uwe Zahn žaidžia su aparatais

Ką, po galais, reiškia Arovane? Ir kaip turėtume taisyklingai tarti pavadinimą?
Žodis arovane neturi jokios specialios reikšmės. Galite ji tarti kaip norite, kokiu norite dialektu. Norėčiau išgirsti, kaip lietuviai taria arovane. (red. Nežinau, kaip tai darote jūs, bet aš pavadinimą tariu kaip angliškus žodžius arrow ir vain.)

Ar tave nervuoja, kai Arovane yra lyginama su Autechre?
Ne. Man patinka Autechre muzika, bet niekados nelyginčiau. Mano skambesys yra unikalus, kaip ir Autechre skambesys. Tiek aš, tiek jie naudojame skaitmeninę įrangą, programinę įrangą, programavimo technikas, tačiau muzikiniu požiūriu jokių susikirtimo taškų nėra. Manau, kad žmonėms tiesiog mėgsta skirstyti kategorijomis, klasifikuoti muziką kaip atskaitos tašką.

Kas tave įkvėpia muzikos kūrimui išskyrus keliones ir važinėjimąsi motociklu?
Garsai! Garsai mane labai įkvėpia. Kartais jaučiuosi kaip mokslininkas su mikroskopu, ieškodamas paslėptų struktūrų. Praeitą mėnesį prigaminau daug lauko įrašų sename sode, kuriame daugybė surūdijusių objektų. Labai mėgstu manipuliuoti garsais ir naudoti juos neįprastu būdu. Tokie eksperimentai mane nuveda iki gabalų/kompozicijų.

Ar turi šeimą ir ką jie (ji?) mano apie tavo muziką?
Mano tėvas ir mama yra mirę. Broliui mano muzika patinka. Jis užaugo su The Beatles ir The Rolling Stones. O kai pradėjau eksperimentuoti su elektronine muzika, jis susižavėjo The Alan Parsons Project, Yello, Vangelis ir Kraftwerk muzika.

Kokią ateitį pranašauji IDM muzikai?
Pastaruoju metu elektroninės muzikos ruožas labai platus. Man, kaip muzikui, elektroninė muzika yra artimai susijusi su technikos raida. O apskritai yra dar svarbesnis aspektas. Mano nuomone muzika yra kaip universali kalba. Ji sužadina jausmus, emocijas. Kaip filmai pasakoja istorijas. Terminai kaip IDM keisis, bet, kaip dainuoja Kraftwerk, es wird immer weiter gehn, musik als träger von ideen.

Ar esi girdėjęs gerų lietuviškų gabalų/atlikėjų?
Manau, kad daugeliui žmonių Lietuva yra tuščia vieta elektroninės muzikos žemėlapyje. Tačiau yra labai įdomių ir talentingų muzikų ir projektų, kaip antai laptopų kvartetas Twentytwentyone, DIISSC Orchestra arba Ignas Krunglevičius. Esu skaitęs apie Vytautą Bičiūną, kuris kūrė elektroninę muziką 60-aisiais (kaip pvz. Kosmosas), naudodamas sinusines bangas. Žiauriai įdomu.

Ar planuoji išleisti daugiau Arovane muzikos, neskaitant būsimo projekto su Ulrich Schnauss? Jei taip, ar mums vėl teks laukti dar 9 metus?
Neturėsite laukti dar 9 metus! Pažadu! Pastaruoju metu dirbu ties keliais gabalais naujam EP/LP, bendradarbiauju su dainininku. Dar šių metų planuose yra garsų bibliotekos gamyba Zero-G kompanijai bei daugybė planų ateities leidiniams.
Labai norėčiau gyvai pagroti Lietuvos publikai.

Uwe_Zahn_-_Arovane_

Bangos Interviu Sūru

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *