“Ir ko nepadarysi dėl popso?” – kankindamas galvą tokiais ir panašiais egzistenciniais klausimais, savaitgalį judėjau į kaimyninę Lenkija, kurios pajūryje, Sopote, Ergo arenoje apsilankė Lady Gaga. Parašęs paskutinius du žodžius, jau jaučiu vyr. redaktoriaus siunčiamus nemeilės spindulius, tačiau ir toliau tempiu sunkiausią suru.lt misiją – supažindinti skaitytojus su spalvinguoju popso pasauliu. Taigi, my little monsters, pradedame kelionę.
Taip jau mūsų ekipažui gavosi, kad 20.15 vietos laiku, kai jau turėjo prasidėti pop princesės (ją apšildantys “Semi Precious Weapons” nesuviliojo) pasirodymas, tebesėdėjome viešbučio padvale įsikūrusiame meksikiečių restoranėlyje, vilgėme balso stygas “Žywiecu” bei kramtėme salotos lapą. Į areną vėlavome pusvalandį, bet nesuklydome – išvengėme rimtų eilių prie įėjimų šaltyje. Be to, Lady Gaga mūsų laukė, ant scenos neskubėjo ir koncertą pradėjo vos tik atėjome į areną. Tiesa, striukėms drabužinėse vietų jau irgi nebebuvo. Teko jas numesti ant žemės ir užmiršti planus prasibrauti prie scenos, kurią gausiai apstojo įvairaus paaugliško amžiaus “wannabe lady gaga alike” pacankių ir pacanų. “The Monster Ball” – antrasis atlikėjos pasaulinis turas. Vizitas Lenkijoje – irgi.
Pirmoji dalis “City”. Po įžanginės video projekcijos Lady Gaga kala pirmu koziriu “Dance in the Dark”, pasislėpusi už uždangos. Šviečia tik jos siluetas ant platformos. Uždangai pakilus, matome imituojamą miesto gatvę su neoninėmis reklamomis “sexy ugly”, “death”, “drugs” ir t.t. Viduryje stovi automobilis. Pradinei arenos euforijai nuimti Gaga daro pauzę, pasikalba su savo šokėjais ir nusprendžia “varyti į miestą” – trenkia skystoką “Gritter and Greace”, po jos padaro dar vieną pauzę, susirenka decibelus iš rėkiančių “ga-ga”, atsidaro mašinos kapotą, po kuriuo slypi ne arkliai, o sintezatorius, ir, padedama 8 šokėjų, publikai pasiūlo “Just Dance”. Pagaliau pamatome ir muzikantus – solinę ir bosines gitaras bei po platformomis paslėptą būgnačių. Back vokalistės – ant platformų virš jo. Kada ir kaip nuo scenos dingsta automobilis, nepastebiu, bet tempas išlaikomas su “Beautiful Dirty Rich”, o Gaga lipa kokius 3 metrus ant neoninėmis lempomis papuoštos statybose naudojamos platformos.
“Monster Ball will set you free!!!”, – rėkia atsakydama į vieno šokėjo klausimą, kas yra ši tusofkė. Nubėga į užkulisius, iš kurio sugrįžta apsisiautusi raudonu apsiaustu. “The Fame” neveža, nepadeda nei gitarų draivas, nei popsinis bytukas, kuris nepadarytų gėdos net jo didenybei elektronikos popsistui DJ Tiesto. Pirma dalis baigiasi. Ant vėl nusileidusios uždangos rodomi kraujais vemiančios Gagos video vaizdai. Masinis filmavimas/fotografavimas. Pažįstami iš minios gilumos atsiunčia pirmuosius komentarus – “visai įdomu”. Negalime nepritarti, todėl 5 minutes žiūrime į projekciją.
Antra dalis “Subway” skirta kelionei į tusofkę, todėl ant scenos – metro vagonas. Garsioji permatoma suknia susilaukia bendrakeleivio nusivylimo – “bet tai Gaga be papų!”. Nieko nelaukiant užsinorima pajodinėti “on your disco stick” su “Love Game”. Iš grindų katapultomis ant scenos užmetami du šokėjai. Vaizdas yra, bet daina neveža, todėl po ilgo dialogo gėjams dedikuota “Boys, Boys, Boys” (nesumaišyti su kultiniu Sabrine variantu), atneša judesį į minią, nežiūrint į tai, kad vien trumpikėmis pasipuošę šokėjai scenoje graibosi už klynų. Pagaliau buvo galima pamatyti ir back’es. Ledinės mažulės!
“Money Honey” prabėga dar ausyse tebeskambant berniukams ir sukantis projekcijoms scenos gale. Prasideda būsimo albumo promoutinimo akcija. Ilgai galvojau, ar surežisuota, bet neapsisprendžiau: arčiausiai scenos stovintys iškėlė lapus su užrašu “Born this way” – planuojamu albumo pavadinimu. Gaga išspaudžia ašarą tardama “thank you so much”. Nepilnamečių klyksmas. Po ilgokų pasakų apie sunkų gyvenimą kala “Telephone”. Beyonce kažkodėl nepasirodo. Publikai nurimti bei šokėjams pailsėti – lyrinė “Speechless”. Pianinu groja pati, vėliau prisijungia muzikantai. Ant Gagos instrumento dega ugnis. Kišenėje nervingai ieškau žiebtuvėlio, bet po poros minučių atsimenu, kad nerūkau. Albumo pristatymą pratęsė nauja daina “You and I”. Pakvipo lengvu rockeliu, bet vėliau peraugo į solidų hardkorą ir gitaromis pjaustė nedietskaij. Vaizdas taipogi atitinkamas: Gaga viena koja stovi ant pianino klaviatūros, kita – užspaudžia šalia grojančio gitaristo instrumento stygos, o rankomis dar daužo bet kokius pianino klavišus. Visiškas išsitaškymas, tada einama ant scenos išsikišimo, kur dainininkę su šokėjais paslepia nuo lubų nusileidęs gaubtas. 3 minučių pertraukėlė ir fėjiška “So Happy I Could Die” pulsui atgauti.
Atidengiama scena trečiajai daliai “Forest”. Joje fantasmagoriški medžiai. “Fėja” skuba persirengti, didžiajame ekrane eilinės projekcijos. Blankokas “Monster” skambesys privertė ją pamiršti vos įpusėjus, ir tada prasidėjo tragedija, pavadinimu “Teeth”. Albuminę versiją dar galima kentėti, tačiau šįkart teko papildomai konspektuoti pasakojimus apie tai, kaip Gaga nekenčia tiesos ar apie tai, kaip ji jaučiasi palaiminta Jėzaus. Pabrėžia, kad koncertuose “i don’t fucking lipsync”, nes “you paid your fucking money for ticket to see my show”. Nekreipiu dėmesio, nes tuo pat metu drumbačius parodo, kad būgnų lazdelėmis užtaškytų bet ką. Sutikęs pastatyčiau alaus. Gaga žodžio iš “f” raidės variacijas plėtoja toliau ir įvertina gitaristo solinę partiją, atskleisdama pasauliui, kad jis yra “useless motherfucker”. Kablys pagautas, publika laiminga, ošia.
Ateina šokėjo Michaelio eilė. Gaga džiugiai pristato, kad “Michael loves polish girls”. Tuo metu ekranuose rodomas šokėjas demonstruoja savo liežuvio ilgį ir galimybes. Merginos klykia tarsi juo liečiamos. Gagai pridėjus “and polish boys” – atsiranda ir vyriškas gaudesys, susimaišęs ir su palaikymo klyksmais, ir su pasipiktinimu. Lenkija – katalikiška šalis ir tai įvertinama, ant stalo prikalant galutinį kozirį – “just like Jesus”. Salė lengvam šoke, bandoma susigaudyti erdvėje. Bet rezultatas yra – niekas nepamato, kaip scenos gilumoje atsiranda angelo skulptūra – mini fontanėlis. “Alejandro”. Laimingiausiems fanams pasiseka pačiupinėti Gagos ranką ar batą, eilinį kartą paagituojama už gėjų teises, nes “we are the same”. Angelas suliepsnoja. Su ugnimi atgyja ir užmušta “Teeth” dainos publika, o išgirdusi pirmuosius “Pokerface” garsus, ji viską užmiršta ir subujoja.
Prieš ketvirtąją dalį, “Monster Ball”, matėme bene geriausias vakaro projekcijas, privertusias pagalvoti, kad tai tikras dainininkės šešėlis. Po jų Gaga grįžta į sceną. Tamsoje užsidega pabaisos, primenančios vieną žuvį, akys ir švyturėlis. Ką ji simbolizuoja – atsakymas dainos “Paparazzi”, kurios žodžius jau klykia visa arena, pavadinime. Įveikti monstrą prašoma išsitraukiant fotokameras ir fotografuojant. Tokio vaizdo, kaip viename iš Robbie Williamso koncertų, kur, dainininkui paprašius ji nufotografuoti, kilo nerealus blyksėjimas, čia nebuvo. Pasibaigus dainai, dėkojama visiems, nes “we killed the monster” ir atsisveikinama. Užgesinamos šviesos. Ta dalis, kuri nusprendė, jog stovėti kamščiuose prie išėjimų – ne jiems, tepė slides. Po kelių minučių tamsos ir klykimo “ga-ga”, scenoje garsusis rutulys su judančiomis sferomis ir “Bad Romance”. Prašoma parodyti firminį nagų judesį. Masinis orgazmas. Arenai nusilenkia visi – šokėjai, backės, muzikantai ir Gaga.
Setlistas:
“City”
Intro
Dance in the Darke
Glitter and Grease
Just Dance
The Fame
-puke film-
“Subway”
Love game
Boys Boys Boys
Money Honey
Telephone
Speechless (fire piano)
You and I
-jump films/tornado
So Happy I Could Die
“Forest”
Monster
Teeth
Alejandro (fire angel)
-little monster film-
Poker Face
-apocalyptic film-
“Monster Ball”
Paparazzi
Bad Romance
Performansas: 10/10 – 22 žmonių grupė ant scenos ir nežinia kiek užkulisiuose dirbo kaip laikrodis. Nors kai kuriose dainose buvo naudojama dalinė fonograma, to ir reikėjo tikėtis, matant labai dinamiškas šokių kompozicijas.
Garsas: 8/10 – “Siemenso” problemų turi ir Sopoto “Ergo” arena. Vokalas kartais sprogdavo dėl pernelyg užkelto garso, o prie scenos, girdėjome atsiliepimus, viską užgožė mušamieji.
Šviesa, video projekcijos: 10/10 – įspūdinga ir pritaikyta pamatyti iš bet kokio arenos taško.
Trukmė: 9/10 – daugiau nei dvi valandos. Užknisdavo tik ilgos kalbos.
Kaina: 250 Lt – tiek už stovimus. Kiek kainavo tinginių vietos, nesidomėjome.
Alus: 0 Lt – jo tiesiog nebuvo. tik mineralinis ir limonadai.
Gražių merginų: buvo – žinia, lenkaitės yra gražios. Minioje matėme net keletą Lady Gaga antrininkių.
Lietuviai: matėme net trispalvę – taip pat girdėjome, kad iš Lietuvos išlėkė keli autobusai, kurio keleivių žygius aprašė šūdžurnalis “Panelė” internete. Jų nematėme, bet gavome neblogą pakaitąlą, kai netoli atsistojo trys vienodai juodai apsirengę litovcai su cepomis ant kaklų. Šalia – atitinkamos pupos su kailiniais rankinukais, vyriškais laikrodžiais ir panašiais atributais. Stovėjo gražiai. Net rankas porą kartų pakėlė per “Poker Face”.
Bendras: 9/10 – išankstinis minusas už iš setlisto turo eigoje pašalintą mano mėgstamiausią “Eh, Eh (Nothing Else I Can Say)” ir einamasis minusas už “Teeth”. Atskiro paminėjimo vertas “dieviškas” sprendimas stovimose vietose esančius žiūrovus išleisti tik per vieną išėjimą. Pajausti grūsties malonumus siaurame koridoriuje nepanorome ir pralaukėme gal 30 minučių, kol galų gale buvo įmanoma išeiti laukan. Beje, įeinant apsauga netikrino ir buvo galima į areną įsinešti bet ką.
Kelionė į Lietuvą neprailgo, nes degalinėje radome “Dębowe Mocne”. Atomas ne alus. Imti tik vieną skardinę – neapsimoka.