Hamilton

Po ypač trumpo žiemos bandymų periodo, pagaliau sulaukėm 2015 metų Formulės 1 sezono starto Australijoje. Prognozės ir spekuliacijos baigėsi – turim pirmąjį vaizdą su šių metų viltimis ir priešlaikiniais nusivylimais.

Pirmasis etapas daug sensacijų ar netikėtumų nepateikė, komandų pajėgumai mažai skyrėsi nuo mūsų prognozių. Stebino tik techninių nesklandumų ir klaidų gausa. Nepamenu, kada paskutinį kartą prie starto linijos negalėjo pasirodyti net penki pilotai. Daugelis pranašavo, kad tokį vaizdą matysime pernai, kuomet pirmą kart buvo pristatyti sudėtingi hibridiniai varikliai, tačiau dabar komandos su nujojom jėgainėm jau turėjo būti senai apsipratusios. Pilotus pavedinėjo ne tik technika, bet ir mechanikai, kurie nemažai klydo sustojimų metu.

Nenuostabu, kad vienintelė komanda, kuri viską darė teisingai buvo Mercedes. Nei menkiausios klaidos, techninio nesklandumo ir šanso varžovams – vokiška kokybė. Apmaudu, kad tarp ekipos pilotų nebuvo didelės kovos – Hamiltonas užtikrintai nugalėjo Rosbergą. Tai ne tik +7 taškų persvara, bet ir augantis psichologinis pranašumas prieš komandos draugą, kuris vienintelis turi techniką, leidžiančią sutrukdyti iškovoti čempiono titulą. Rosbergas gali pasiguosti nebent tuo, kad jei ne klaida kvalifikacijoje, galbūt jis būtų lenktynėse startavęs iš pirmosios pozicijos ir diktavęs jų tempą.

Australijos GP pozityvai

Čempionato naujokai važiavo labai solidžiai tiek kvalifikacijoje, tiek lenktynėse. Gerų rezultatų jau buvo tikimasi iš Toro Rosso jaunuolių poros, tačiau maloniausią staigmeną pateikė penktą vietą užėmęs Sauber lenktynininkas Felipe Nasras. Panašu, kad jaunasis brazilas yra vienas geriausių už savo vietą mokančių pilotų, o šis rezultatas yra kaip niekad svarbus nelengvoje padėtyje esančiai ekipai.

Malonu buvo matyti atsigavusius Ferrari, sklandė kalbos, kad šis sezonas komandai bus pereinamasis ir gerų rezultatų neverta tikėtis, tačiau atrodo, kad italai dabar yra realiausi pretendentai pasivyti Mercedes.

Tačiau geriausi varžybų momentai vyko ant apdovanojimų pakylos.

Australijos GP negatyvai

Nuo bankroto išgelbėtai Manor ekipai didžiule pergale būtų buvęs vien pasirodymas trasoje, tačiau komanda net negalėjo užvesti variklio – pasirodo neturėjo tam skirtos programinės įrangos. Tai gal ir nelabai stebina, žinant, kad vos prieš kelias savaites Manor komandos bazėje švilpavo vėjai.

Kita kalba yra apie McLaren – viena sėkmingiausių komandų istorijoje daugiau nei penkiomis sekundėmis atsiliko kvalifikacijoje, startavo tik su vienu bolidu ir buvo du kartus aplenkta ratu. Didžiausia komandos problema, be abejo, yra silpni naujieji Honda jėgos agregatai. Įdomu, kokios mintys sukasi japonų galvose, kuomet jiems kažkada priklausiusi ekipa (dabar pervadinta į Mercedes) skina pergales kitame rikiuotės gale… Pilotai apie naujojo bolido aerodinamiką atsiliepė teigiamai, tačiau tai mažai gelbsti, kai galios agregatas stokoja tarp 150 ir 200 arklio galių. Komanda laiminga, kad apskritai pabaigė lenktynes, nes žiemos bandymų metu daugiausiai sugebėjo įveikti 8 ratus iš eilės.

Renault variklius naudojančios Red Bull koncerno komandos taip pat netrykšta džiaugsmu. Vėl atsiradus galimybei tobulinti variklius, visi tikėjosi, kad Renault sumažins atsilikimą nuo Mercedes, tačiau taip neįvyko ir panašu, kad naujieji jėgos agregatai yra dar blogesni nei buvo. Praėjusį sezoną Red Bull laikėsi sukandus dantis, tačiau dabar jau pratrūko ir prancūzams pažėrė nemažai kritikos.

Kitas nusivylimas, apie kurį palyginus mažai šnekėta, buvo čempionato taisyklės. Po to, kai kvalifikacijos metu Valteri Bottas susižeidė nugarą, atsirado istorinė galimybė po 23 metų pertraukos Formulės 1 lenktynėse išvysti moterį. Bet Williams atsarginės pilotės Sussie Wolf debiutas taip ir neįvyko, nes pagal FIA taisykles, pilotas gali pasirodyti lenktynėse tik jei savaitgalio metu buvo išvažiavęs į trasą.

Gaila, kad dėl kitų kaltės lenktynėse nei vieno rato nenuvažiavo Lotus ekipa. Romainą Grosjeaną pavedė beveik negendantis Mercedes variklis. O Pastoras Maldonado pirmame posūkyje buvo išstumtas varžovų. Dėl jo reputacijos daug kas galvojo, kad tai buvo pačio Pastoro klaida. Bent turime gražių vaizdų:

Už dviejų savaičių vyks antrasis etapas Malaizijoje. Čia lauks jau labiau tipinė trasa, kur komandų rikiuotė dar aiškiau pasimatys. Tačiau tropiniame klimate viską gali stipriai sujaukti ir intensyvi liūtis. 

O pabaigai dar truputis Terminatoriaus nuotykių Formulėje 1.

Prakaitas

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *