Sportas ir prakaitas vėl Suru.lt eteryje. Ir šį sezoną žadame pakaitinti svylančių padangų kvapeliu. Įžengėm į autosporto teritoriją ir stengsimės subjektyviai nušviesti šių metų Formulės 1 čempionato eigą.
Kol mechanikai krausto įrankius po rudenėjančio Melburno saule, pats laikas ant šachmatų lentos išdėlioti figūrėles ir pasižiūrėti kaip komandoms sekėsi ruošti namų darbus žiemos bandymų metu.
Mercedes AMG Petronas
Nico Rosberg
Lewis Hamilton
Senai kuri komanda neturėjo tiek techninio ir moralinio pranašumo prieš sezono pradžią. Net artimiausi konkurentai pripažįsta, kad atsilieka bent 1 sekunde rate! Priedo naujasis bolidas nuo pat pirmosios bandymų dienos rodo plieninį patikimumą. Lieka klausimas: jei Mercedes pasmerkta dominavimui, kas bus šio sezono pagrindine intriga? Dedam viltis, kad Nico Rosbergas per žiemą bus prikaupęs pakankamai sportinio pykčio ir pirmoje sezono dalyje gerai atidaužys nuo pop žvaigždės statuso besipagiriojantį Lewisą Hamiltoną. Manau, dauguma be reikalo pastarajam skuba atiduoti šių metų čempiono titulą. Faktas, kad praeitą sezoną Rosbergas iškovojo beveik du kartus daugiau pole pozicijų, tikrai kažką pasako apie jo potencialą nugalėti Hamiltoną, tereikia atrasti pastovumo lenktynėse. Be to, dėl savo karštakošiškumo Hamiltonas ne kartą parodė, kad nelabai sugeba tvardytis ir laikyti liežuvį už dantų, kai reikalai nesiklosto taip kaip jis nori. Taigi, jei Nico apsišlifuos savo vairavimą lenktynių metu ir komandos draugui paduos seno gero purvino psichologinio spaudimo, šį sezoną galima tikėtis visai dramatiškos kovos dėl čempiono titulo.
Infiniti Red Bull Racing
Daniel Ricciardo
Daniil Kvyat
Red Bull labai lengvai paleido keturis kart čempioną Sebastianą Vettelį ir į jo vietą pastatė potencialo gal ir turintį, bet nepatyrusį rusą Danilą Kvyatą. Gal raudoniesiems buliams jaunatviškas įvaizdis pasidarė svarbiau nei reali kova dėl titulo? Patikimesnis ir greitesnis Renault agregatas gal ir leis vėl iškovoti pergalių, tačiau varžytis dėl titulo Ricciardo ir Kvyato tandemas neaišku ar turi bent kiek šansų. Priedo, panašu, kad šių metų bolidas bus paskutinis, kurį kurs talentingiausias visų laikų Formulės 1 specialistas Andrianas Newey, todėl komanda dėl to jaus ir papildomą spaudimą.
Williams Martini Racing
Felipe Massa
Valtteri Bottas
Nuo to laiko, kai išsiskyrė Williams ir BMW keliai, šios komandos sezonai priminė amerikietiškus kalnelius. Kai 2013 metų sezone buvo pasiektas dugnas, pernai komanda šovė atgal į “geriausių po Mercedes” gretas, ir panašu, kad šioje aukštumoje pasiliks ir šį sezoną. Dabartinėje situacijoje Williams yra bene aukščiausioje pozicijoje, kurioje gali būti, nes esant Mercedes agregatų kliente, vargu ar dabar būtų šansų pakovoti su “motinine” komanda. Bet jei gerai kris kortos, Williams tikra bus tinkamoje pozicijoje susirinkti keletą pergalių.
Scuderia Ferrari
Sebastian Vettel
Kimi Räikkönen
Žiemos bandymų rezultatai atrodo visai neblogai, po praeitų metų košmaro komanda atsigauna, o kai kurie Vettelio atėjimą lygina su Schumacherio eros pradžia. Tačiau primirštama, kad 1996 metai Schumacheris į Ferrari su savim taip pat atsivedė būrelį aukščiausios klasės Formulės 1 specialistų, o dabartinis naujasis komandos vadovas Maurizio Arrivabene dar neturi patirties Formulėje 1, taip pat Sebastianas Vettelis kol kas neįrodė savo sugebėjimų vystant ir tobulinant bolidą, o išėjus Alonso būtent to taip stipriai ir trūks komandai.
McLaren Honda
Fernando Alonso
Jenson Button
Čia turime rimtą pretendentą į didžiausią nesusipratimą. Grįžus Hondai buvo prabilta apie legendinius pastarosios ir McLaren partnerystės laikus 80-aisiais ir ankstyvaisiais 90-aisiais, tačiau iš bandymų panašu, kad viskas labiau primins paskutinius du nešlovingus privačios Honda komandos metus 2007 ir 2008… Ilgą laiką kalbėję, kad problemos tik laikinos, dabar ir patys pilotai pranašauja sunkų sezoną. Komanda kažkodėl net nesugebėjo sukurti naujo bolido išdažymo ir sidabrine spalva, galima sakyti, vis dar reklamuoja senuosius partnerius Mercedes. Metais pavėlindama savo hibridinių variklių pristatymą Honda tikėjosi geriau pasiruošti, tačiau panašu, kad geriausi rezultatai gimsta realiai dirbant trasose.
Sahara Force India F1 Team
Sergio Pérez
Nico Hülkenberg
Pernai buvusi stipria vidutinioke, šiemet Force India gali nusiristi keliomis pakopomis žemyn. Žiemos bandymų metu komanda vos paskutiniuose testuose išvažiavo su naujuoju bolidu, o tai niekada nebūna geras ženklas. Toks jausmas, kad Force India labiau stengėsi įtikti savo agregatų tiekėjų Mercedes protégé Pascaliui Wehrleinui, leisdama jam dvi dienas žaistis su praeitų metų technika. O gal finansinė problemos yra didesnės nei kalbama ir toks elgesys padėjo numušti Mercedes agregatų kainą? Guodžia bent jau tai, kad naujasis bolidas pagaliau išvažiavo į trasą ir nebuvo toks lėtas ir nepatikimas kaip McLaren.
Scuderia Toro Rosso
Max Verstappen
Carlos Sainz Jr.
Šiemet Toro Rosso vėl bus jaunųjų talentų ir sudužusių svajonių kalve, tik šį kart amžiaus kartelė leidžiasi dar žemiau. Palikusi ant ledo solidžiai lenktyniavusį J.E. Vergne ir į pagrindinę Red Bull komandą paaukštinusį Danilą Kvyatą, Toro Rosso į laisvas vietas priėmė jauniausią istorijoje pilotų porą ir žymių lenktynininkų atžalas Maxą Verstapeną ir Carlosą Sainzą jaunėlį. Pagal žinomas Toro Rosso ir Red Bull tradicijas, po dviejų metų šiuos pilotus matysime arba besikaunančius dėl pergalių arba atsisveikinusius su Formule 1 visiems laikams.
Lotus F1 Team
Romain Grosjean
Pastor Maldonado
2015 metai turėtų būti revanšas už 2014-ųjų nesėkmes, niekas neabejoja, kad viena kiečiausių komandų šiemet kils, klausimas tik kaip aukštai. Sezonui pasiruošta ištaisius pagrindines praeitų metų klaidas, nepasiteisinęs Renault agregatas pakeistas į galingiausią rikiuotėje Mercedes, o technika buvo pilnavertiškai tobulinama ir testuojama nuo pat pirmųjų žiemos bandymų dienų. Net skola Kimi Raikoneneui praeitas metais jau buvo pilnai sugrąžinta. Tad visi keliai atviri vėl pabandyti užkilti ant podiumo.
Manor Marussia F1 Team
Will Stevens
Roberto Merhi?
Komanda, kuri dėl lėšų stygiaus net nesugebėjo pabaigti praeito sezono, gan netikėtai išsikapstė nuo visiško bankroto ir vėl žada pasirodyti rikiuotėje. Tiesa, su metų senumo bolidu. Tokioje situacijoje Manor pasiseks, jei apskritai sugebės pasirodyti pirmųjų lenktynių startinėje rikiuotėje ir ištempti iki jų vidurio.
Sauber F1 Team
Marcus Ericsson
Felipe Nasr
Kai buvo paskelbta, kad Sauber garbę šiemet gins du už savo vietą komandoje mokantys pilotai, atrodė, kad atėjo pabaigos pradžia – Sauber dar labiau nusiris į galą ir savo bolidus nuomos lenktynininkams su daug pinigų ir mažai talento. Tačiau pirmieji bandytai suteikė kažkiek vilties – bolidas atrodo neblogai ir jei jaunieji pilotai jį padoriai išlaikys trasoje, panašu, kad vėl matysime Sauber karts nuo karto kovojančius dėl taškų.
Ир кас толиау, ****т???