Pavadinimas: Before the Flood
Žanras: dokumentinis meninis katastrofinis
Parašė: Mark Monroe
Vaidintojai: Hugh Glass, Elon Musk, popiežius, pasaulio lyderiai
Apie ką: Kaip paleidžiam planetą velniais
Šian bei ten šmėžčiojančios įdomybės apie tai, kaip filmavo The Revenant, skamba labiau kaip protmūšio klausimų medžiaga ar anekdotai, sakomi pokalbių laidose. Filmuojant Kanados šiaurėje netikėtai jiems ištirpo sniegas ir teko perkelti visą planą į Pietų Ameriką. Kalnų vietovė žiemos įšaltyje (?) atrodė it pavasario vidurys. Kaip netikėtai šį lapkritį mums pranešė socialinės medijos, ši istorija turi tęsinį. Tai naujausias Leo filmas apie globalinį atšilimą, Before the Flood.
Filmo struktūra paprasta. Vieno Oskaro laimėtojas keliauja po visą pasaulį, susitikinėdamas su mokslininkais, politikais, visuomenininkais ir kalbėdamas apie klimato kaitos priežastis bei pasėkmes. Klimato atšilimo ekspertai rodo kaip keičiasi gamtovaizdžiai ir ekosistemos. Iš Grenlandijos nušokam į Kiniją. Aplankome Indiją, Ramiojo vandenyno salas, JAV, Kanadą ir – kaip kievienas save gerbiantis katastrofinis filmas – tarptautinę kosminę stotį. Kiekvienoje vietoje paliečiamas kitas planetos niokojimo aspektas. Nuo naftos perdirbimo pramonės, per monokultūrų laukus iki nykstančių koralų.
Vaizdai itin šokiruoja dėl meistriškai atlikto kameros darbo. Visos vietos atrodo įspūdingai. Net paprastas užlietas laukas Indijos kaimelyje kelia susižavėjimą savo sapninga ramybe. Juolab esant įtampai tarp kvapą gniažančių panoramų su tobulai užčiuoptu apšvietimu bei fone vykstančių tragedijų. Matome tirpstančius ledynus ar škvalo taršomus paplūdimius, didžiuose pasaulio miestuose vyraujantį smogą, Indonezijos gaisrus, gyvūnijos holokaustą… Trumpai tariant – puota akims. Juosta skirta tiek pat Leonardo gerbėjams kiek apskritai estetams.
Leo nesustoja ties pakeliavimu. Jis taip pat stengiasi paaiškinti politinius procesus, kurie veda mus link naujos, sausesnės ir labiau negyvos realybės. Mokslininkų išvados vienareikšmės – jei temperatūra mūsų planetoje ir toliau kils tokiu tempu, mūsų rūšies laukia liūdna ir alkana ateitis. Kodėl, nepaisant šių išvadų, politikai nesiima ryžtingų veiksmų? Kol nėra visuotinio konsensuso, kad problemą reikia spręsti ir kaip ją spręsti, tol ir pjausime šaką, ant kurios kabo žmonija. Kai kurios valstybės nesnaudžia ir ieško sprendimo čia pat atsiradusioms problemoms. Aišku, Ramiojo vandenyno salų politinis svoris (ir įtaka problemai) daug skirtumo nedaro. Tačiau pamažu bunda ir didžiosios žaidėjos, kaip Kinija ar Indija. Daugiausiai akmenų primėtoma į JAV daržą. Gal dėl to jie augina tiek nedaug daržovių?
Būtina parašyti apie garso takelį, kurio autoriai gerai žinomi Trent Reznor ir Atticus Ross. Iš The Social Network, The Girl With The Dragon Tattoo ir Gone Girl dueto gavome saują kokybiškų melodijų. Reznorius pateikia mums ramią, vietomis monumentalią, bet artimą, netgi intymią muziką, kuri tinkamesnė albumams Hesitation Marks [2013] ar All That Could Have Been [2002], nei heroino įkvėptiems Downward Spiral [1994] gabalams. Garso takeliui talkino taip pat Gustavo Santaolalla ir Mogwai. Tai tik papildomi argumentai susipažinti su Before the Flood, kur vaizdinė medžiaga skoningai papildoma ramiom melodijom.
Rimčiausias filmo minusas yra akiplėšiškas product placement. Ką gi – non-profit juostą reikėjo kaipnors apmokėti. Jame taip pat nedaug kalbama apie realias, mokslines problemos priežastis. Apsiribojama vaizdine medžiaga. Kita vertus, tai praplėčia potencialią auditoriją ir daro filmą mažiau nišiniu. Galų gale tai ne tiek svarbu, turint omeny juostos reikšmę. Džiugu, kad pasaulio garsenybės imasi naudingų ir reikšmingų darbų.
Dokumentinis filmas dokumentuoja. Nesiūlo atsakymo, o papraščiausiai informuoja, palikdamas sprendimo naštą pačiam žiūrovui. Monroe režisuotas kūrinys leidžia žiūrovams suprasti, kokie žmonės juos supa. Dalis pasipiktins skleidžiama „propaganda“ (jie tikriausiai net šio filmo nežiūrės), antri atsistos nuo kėdės su šypsena veide ir viltim organe, kuriame randasi viltis. Treti sėdės susigūžę bauginančiais vaizdais ir artėjančia katastrofa. Patiems rinktis, kurių klausyt. Asmeniškai ruošiu popkorną Apokalipsei.
Vizualai: 9,1/10
Atlikėjai: 9,2/10
Turinys: 6/10
Citata: We have to come to accept the reality that we may not be able to accommodate all the people. We have adopted the policy of migration with dignity.
Vietoj trailerio šį kartą visas filmas:
Nerodo filmo…. 🙁