Elektrosintelogija – Sūru terminas chrestomatinio pobūdžio apžvalgėlėms apie garso ir ritmo senbuvius bei naujagimius elektronikos instrumentų genijų rankose. Jeigu skamba sudėtingai, tai taip ir turėjo būti, nes čia rimti reikalai. Garso inžinieriai lituoklių skleidžiamuose dūmuose sėdėjo daug ilgiau negu aš prie pirmo sakinio. Per aštuonis dešimtmečius gimė daug įvairių formų ir funkcijų žaislų mažiems ir dideliems muzikantams.
Neabejotinas pionierius šiuose laukuose buvo Лев Сергеевич Термен, kuris nesveikai kapstėsi aukšto dažnio elektro grandinėse ir plaukiojo elektromagnetiniuose laukuose, kol 1928 sukūrė Терменвокс (Termenvox), vėliau JAV pervadintą į Theremin:
Po poros metų Henry Cowell’o pastumėtas Лев sukūrė dar vieną revoliucinį devaisą Rhythmicon, kuri buvo pirma ritmo mašina išvydusi pasaulį. Gal truputį ir trūktų bosų geram drumnbasser’iui bet vistik pradžia:
70-ųjų itališka ritmo mašina EKO Rhythmaker:
BeatBearing instrumentas gimė Peter Bennett galvoje, kuris valdosi gana intuityviai bedėliojant burbuliukus. Savo puslapyje jis pateikia medžiagą kaip BeatBearing pasidaryti pačiam, jeigu rankos nekreivos.
SLAB – garso gimdytojas, pradėtas kurti Rimo Avižienio ir Adrian Freed. Tai nepaprasta ritmo mašina ne tik su lietimo stipriui jautriais knopakais, bet jautriais ir pasukimui, uždelsimui, slydymui, nutempimui ir panašiems braukymams ir tapšnojimams.
Teenage Engineering sukurtas žaislas OP-1, kuris yra vienas iš tų kurį norisi iškart liesti maigyti ir apskritai turėti. Dar jeigu esi baltų knopkių ir fainučių interfeisų fanas tai išvis būtų nemadinga tokio neturėti (tik $800).
Haken Continuum Fingerboard vienas iš ateiviškų klavišinių variantų, skleidžiantis labai įdomius garsus. Jo ekraniniai klavišai jautrūs trims piršto judėjimo dimensijoms.
Video gal toks ir keistokas kaipo demuškei, bet man patiko ta didinga atmosfera, kam ir skirtas šis Continuum’as:
Harpejji yra Marcodi elektrinis styginis instrumentas, po kurio stygomis yra po knopkę, taip kad rankom yra daugiau laiko ką nuveikti ir aprėpti daugiau garso dimensijų:
Apie Reactable stalą yra girdėję dauguma, o Vilniečiai kažkada turėjo progą pastumdyti tą stalinį ledo ritulį arba šiaip pravėdinti žiaunas ŠMC berods vykusiame renginyje, kuriame buvo demonstruojamas šis revoliucinis gigantas:
Kad ir kaip keistai, bet man pasirodė, kad Reactable ir Лев Термен’o sukurtas Theremin aparatas idėjiškai skiriasi mažiausiai, nors prabėgo gabalas metų.
super, va to aš ir tikiuosi iš sūru.lt, o ne kažkokių durnų “aštriai laužytų bytsų” ir “švelniai pastelinių ritmų”. Lauksim, lauksim!
Na gal kiek ir per aštrūs tamstos komentarai šiuo atžvilgiu. Čia rašantys žmonės myli muziką, kiekvienas aišku turi savo skonį ir įtikti visiems bus sunkoka, tačiau manau kad koks 2653835470 žmonių yra pasimetę tarp šiuolaikinės muzikos klodų, kur kas antras turintis nors metalofoną o gal ir Reason’ą kuria savo gabalus ir mėto juos į intiką ar kur kitur. Taigi toks sūrus filtras manau naudingas daugeliui skaitytojų, o kas liečia edukacinę pusę tai mes visalaik pasiryžę paprofetuoti įvairiom temom.
Va cia tai puikiai parenge.
Įdomus straipsnis. Laukiame tęsinio.
“Kad ir kaip keistai, bet man pasirodė, kad Reactable ir Лев Термен’o sukurtas Theremin aparatas idėjiškai skiriasi mažiausiai, nors prabėgo gabalas metų.” – idėjiškai abu šie aparatai yra visai kitose dimensijose ir absoliučiai nesisieja. Thereminas yra instrumentas, idėjiškai artimesnis sintezatoriui, o reactable – tiesiog midi kontroleris, skirtas valdyti motinines programas kaip kad ableton, tik tiek kad gražiai atrodantis.
Nedrįstu su jumis ginčytis. Kiekvieno idėjinis supratimas kiek skiriasi 😉