Kažkada mąsčiau, jog klasika yra vidurio amžiaus krizės muzika, kai vaikštai ramiam kurorte neaiškios spalvos šortais, prisimindamas lėkštas jaunystės dienas. Moderni klasika skamba lyg oksimoronas, nonsensas ar šiaip išsidirbinėjimas. Tačiau Max’as supažindina su realia jos svarba gyvenime. Tai muzika simbolizuojantį ateitį, kur pagrindinė ašis – praeitis. Viskas kuriama klasikinės muzikos pagrindu, tik pateikiama madingai. Tai lyg vaistas snickers’o įpakavime vaikui.
Max Richter turi 44 metus, vokišką-britišką prigimtį, patrauklias muzikines idėjas ir penktą šviežią albumą. Pirmoji mano pažintis su Max’u buvo Blue Notebooks [2004], kuriame susižavėjau autoriaus gebėjimu ambient muziką pateikti taip paprastai ir taip giliai (neslėpsiu simpatijų solo fortepijonui), įtraukiant Kafkos nuotrupas ir keletą noise`inių šnaresių. Savo laiku Max’as yra bendradarbiavęs su mažai žinoma banda Future Sound of London (jūs tikriausiai nežinosite tokio albumo kaip Dead Cities) ir dirbęs su labai įdomiu projektu Piano Circus – su Steve Reich, David Lang bei kitais. Kiek vėliau Max patraukia ir kinomanų dėmesį sukurdamas garso takelį Waltz with Bashir, kuris jam pelno Europos kino apdovanojimą kaip geriausiam kompozitoriui.
Infra yra kurtas kolegos Wayne McGregor’o baletui, už kurį 2010 metais gautas geriausias choreografo vardas. Tik Max’as takelį kiek ištempė pagal save ir išleido albumą. Nuotaika ir emocijom darbas primena Requiem for a Dream garso takelį, atlikėjų Verbose arba Deaf Center darbus, o labiausiai tai Philip Glass. Tikrai nesakau, kad tai kopija, tik jie stovi lentynoje vienas šalia kito. Hipnotizuojantys violončelių, pianino ir elektroniniai artišokai.
Mariau, tu definitely turi susipažinti su Michael Nyman kūryba http://www.youtube.com/watch?v=x2yJR2oyYFA
daugelis pradeda nuo čia: http://www.youtube.com/watch?v=0dPS-EHl-FE
Man klasika kelia visiškai priešingas asociacijas, nei vidurio amžiaus krizė, turbūt todėl, kad su didžiausiu ir ypatingu malonumu klausau jos dabar, kai iki to amžiaus vidurio dar tikrai toli. Tačiau moderni klasika visad atrodė itin subtilus reikalas, tikrai ne daug modernios klasikos kūrėjų man įtinka (neriečiant nosies:)). Todėl net širdis plaka stipriau iš džiaugsmo, kad kažkaip gana netikėtai užmačiau šį straipsnelį, nes atlikėjas patiko BE GALO. Dar neduočiau 10 balų, vien iš atsargumo, bet kol kas iš tiesų atrodo vienas geresnių muzikinių vasaros atradimų. Ačiū! 🙂
Bong: yo, tėvas pastoviai svaigsta apie jį. Bet eilinį kart ačiū 🙂
A.: ačiū už gerus žodžius, džiugu 🙂
labai graži ir nepretenzinga pažintis su labai gražia muzika. ačiū autoriui už atradimus ir už gebėjimą rašyti paprastai, bet labai neprastai. kai kas gaivaus manierų miške.
Pastaruoju metu vis uzplusdavo nuotaika tokiai muzikai, kuri prasieitu per siela, ir ramindavau save simtaji karta klausydama philip glass, cinematic orchestra arba paul zalecki. Dabar iekosiu is kur parsisiusti sitos dievisko muzikos… Kaip visada Aciu!
O man Deaf Center kur kas geriau 🙂
Arunai, aciu uz rekomendacija 😉